פרוש במשרד ירושלים: "אנחנו 40% מהתושבים – מגיע לנו בהתאם"

איתי גדסי No Comments on פרוש במשרד ירושלים: "אנחנו 40% מהתושבים – מגיע לנו בהתאם"

היום התקיים טקס חילופי שרים במשרד ירושלים ומסורת ישראל התקיים היום בין השר היוצא ח"כ זאב אלקין לשר הנכנס ח"כ מאיר פרוש. "הציבור החרדי מהווה למעלה מארבעים אחוז מהמצביעים, אין סיבה שגם בקרב הציבור החרדי לא יהיה פעילויות באופן יחסי לחלקו"

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני זמן קצר התקיים טקס חילופי שרים במשרד ירושלים ומסורת ישראל התקיים היום בין שר ירושלים ומורשת היוצא ח"כ זאב אלקין לשר ירושלים ומסורת ישראל הנכנס ח"כ מאיר פרוש.

בטקס השתתפו ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ"ל המשרד נתנאל איזק, השר יצחק גולדקנופף, סגן השר אורי מקלב, ח"כ ישראל אייכלר, הח"כ הנכנס יצחק פינדרוס, הח"כ המיועד משה שמעון רוט, רה"ע מאיר רובינשטיין, רה"ע ישראל פרוש, סגן רה"ע חנוך זייברט, הפרויקטור המיועד, יוסי דייטש, ועוד.

השר פרוש התייחס לשינויים שעבר המשרד בנאום כניסתו לתפקיד: "המשרד הזה, משרד ירושלים, עבר יותר מידי תהפוכות מאז הקמתו, למשרד שמטרתו לקדם את שגשוגה ופיתוחה של העיר הקדושה בעולם מגיעה יציבות, מגיע מעמד מכובד, הוא לא עוד יחידת סמך במשרד ראש הממשלה, לירושלים מגיע יותר וזה מה שעמד לנגד עינינו בעת גיבוש ההסכם הקואליציוני".

על חובתו לשרת את כל תושבי ירושלים אמר: "בבחירות לכנסת שהתקיימו לפני כחודשיים, ואחרי שספרו את הקולות, הציבור החרדי מהווה למעלה מארבעים אחוז מהמצביעים ולצד הפעילויות הקיימות במשרד, אין סיבה שגם בקרב הציבור החרדי לא יהיה פעילויות באופן יחסי לחלקו באוכלוסיית העיר וזו הסיבה שנפעל להגדיל את הפעילות גם בקרב אוכלוסייה זו, כך שכל הציבורים יוכלו להנות מהם באופן שווה".

בהתייחס לאתגרים בעיר הוסיף: "אחד האתגרים הגדולים של העיר היא ההגירה השלילית, אפעל יחד עם צוות המשרד, חברי לממשלה, ידידי ראש העיר וחברי מועצת העיר, לשנות את המגמה. בשביל שזה יקרה צריך שני דברים מרכזיים. הראשון, לבנות יחידות דיור, יש עוד איפה לבנות בירושלים, וצריך לבנות בכל ירושלים, ללא חשש, ירושלים כולה היא שלנו".

"והדבר השני, צריך לחזק את העיר מבחינה כלכלית, תעסוקתית ותיירותית, בכדי שהעיר העשירה ברוח תזכה גם לרווחה גשמית. נוציא לפועל את תוכנית החומש 'לביא', שקידם השר אלקין ואושרה ביום ירושלים האחרון, לפיתוח כלכלי ותעסוקתי בעיר בהיקף תקציבי של כמיליארד שקלים".

על הפעילות הצפויה בעיר העתיקה אמר כי "החברה לפיתוח הרובע היהודי הועברה לאחרונה לאחריות המשרד בהחלטת הממשלה, ועלינו לסיים את המלאכה ולקדם פרויקטים רבים ברובע היהודי בירושלים, לטובת מאות אלפי המבקרים בה והתושבים הגרים בה מול הכותל המערבי. נמשיך את המהלך שהתחיל השר היוצא לסיום בניית בית הכנסת 'תפארת ישראל' ברובע היהודי ונתמוך ללא סייג בפעילות החשובה באזור העיר העתיקה, כולל בהר הזיתים. לא יתכן שיהודים יצטרכו לחשוש כשהם עולים לקבר הוריהם הטמונים בהר הזיתים מול מקום קודש הקודשים, במרחק הליכה מהכותל".

בנוגע להקמת אגף המוסרת במשרד הוסיף: "ראש הממשלה הדגיש בפני, את רצונו לחזק את התודעה היהודית בקרב הציבור הכללי בישראל. מול רוחות זרות שמנשבות בארץ ישראל בשנים האחרונות, המנסות להפוך אותנו לעם ככל העמים, חשוב להזכיר שאנחנו כאן, בישראל ובירושלים, בזכות התנ"ך, הקושאן שלנו על הארץ, את הקושאן הזה צריך כל יהודי להכיר, ולדעת מה כתוב בו, זה הדבר היחיד שיבטיח את עתידנו כעם".

חלק משמעותי בנאומו של השר פרוש הוקדש לאחריות שקיבל על הילולת הרשב"י במירון, במסגרתו הודיע על כוונתו למנות את יוסי דייטש לפרויקטור הילולת תשפ"ג: "הזמן קצר והמלאכה מרובה. בעוד 124 ימים ל"ג בעומר, זה מעט מאוד זמן לביצוע הרבה מאוד עבודה. לצערי אני יכול לומר לכם כבר כעת, למרות שחלף כבר יותר משנה וחצי מהאסון, לא נעשה הרבה בכדי לשפר את המצב. לא נצליח לשנות הכל ב-4 חודשים, ההילולא השנה לא תהיה מושלמת, למרות שבעזרת ה' היא תהיה קרובה לכך".

פרוש הביע את כאבו על האסון הכבד שאירע בהר מירון בשנת תשפ"א והבטיח לפעול בתיאום ובהקשבה עם משפחות 45 הנספים ז"ל: "מה שקרה במירון בל"ג בעומר תשפ"א עדיין כואב ושותת את דם לב כולנו, ארבעים וחמשה קדושים וטהורים הסתלקו מאיתנו באסון כבד מנשוא, עלינו לזכור את הקדושים ולפעול למען הילולא בטוחה בשנה הבאה ובשנים שיבואו. יהיה זה לעילוי נשמתם. המשרד יהיה לאוזן קשבת לכל דבר ועניין למשפחות הנספים, והם יהיו מעורבים בכל החלטה הקשורה למירון".

השר הממונה הדגיש כי "הפקת הלקחים מאסון מירון לא יכולה להיות ביטול ההילולא, כפי שכמעט קרה בשנה שעברה, חובה עלינו לוודא שההילולא תתקיים גם תתקיים, התפקיד שלנו זה שכל מי שרוצה להגיע למירון בל"ג בעומר יוכל לעשות זאת, ושהוא יחזור הביתה בבטחה בע"ה ובשלום".

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר בטקס: "עוד מימיך במשרד השיכון היה לי כיף לעבוד איתך, בטוח שעם הכוחות שלך תצליח להביא תקציבים טובים לעיר. יהיה ביננו שיתוף פעולה מעולה"

שר ירושלים היוצא ח"כ זאב אלקין אמר בטקס: "אתה לוקח ממלכה שלמה, המשרד מנהל תקציב של מיליארדי שקלים, ירושלים חשובה לכלל ישראל. האוכלוסייה החרדית לא זכתה עד ימי ליחס מהמשרד, צריך לפתח את כל האוכלוסיות"



0 תגובות